Ефективната публична комуникация е съществена част от институционалния капацитет на всяка една от властите. Поради спецификата, обаче, на държавното обвинение информационната политика на прокуратурата е консервативна по своя характер. В същото време, противодействието на корупцията и мобилизирането на обществена подкрепа за действията на Прокуратурата предполагат необходимостта от изграждането на информирано обществено мнение.
Постигането на тази задача налага прилагането на стратегия на проактивна информационна политика, основана на три елемента: предоставяне на своевременна информация за проблемите в противодействието на престъпността; ангажиране на широк кръг от експерти, специалисти и представители на медиите в обсъждането на възникналите трудности; осъществяване на активни действия в процеса на формиране на съвременно правно съзнание.
Затова настоящия доклад може да се приеме като наръчник, който има за цел да изгради новия информационен стандарт на прокуратурата, като използва различни средства от сферата на публичната комуникация, но същевременно запазва и консервативния и характер.